متفرقه

ایده های کم هزینه و سودآور برای شروع کار کشاورزی

شروع کشاورزی

ایده هایی برای شروع کشاورزی

برای شروع کار کشاورزی به سرمایه بالایی نیاز نیست و با هزینه اندکی هم می توانید فعالیت خود را در زمینه های مختلف کشاورزی شروع نمایید. برای شروع کار کشاورزی با هزینه اندک و در عین حال سود بالا ایده های کشاورزی متنوعی وجود دارد که با کمترین امکانات هم قابل اجرا هستند. در زیر برای افراد مبتدی که به دنبال پاسخی برای سوال چگونه کشاورزی را شروع کنیم؟

به چندین نمونه اشاره شده است. کارآفرینی در کشاورزی یکی از مباحث مهم است که با ارائه طرحی مناسب با شرایط منطقه و کشور خود می توانید به بهترین جایگاه در حرفه خود وارد شوید. کشاورزی را از کجا شروع کنیم؟ با سرمایه اندک و زمین کوچک می توان شروع به فعالیت کرد.

آشنایی با راه های کم هزینه و سود آور برای شروع کار کشاورزی

پرورش گل و گیاهان

یکی از راه های آسان و کم هزینه در راستای شروع کار کشاورزی خرید بذر و دانه گیاهان مختلف و پرورش آنها تا مرحله نهال می باشد. اگر فضای بیشتری برای تولید و پرورش انواع گیاهان دارویی، آپارتمانی داشته باشید می توانید با هزینه اندک کار خود را توسعه دهید. همچنین با خشک کردن گیاهان و فروش آنها به فروشگاه گل خشک مبلغ زیادی را به دست خواهید آورد.

در جامعه افراد زیادی به نگهداری گل خشک در منزل علاقمند هستند و با ارائه گل های خشک متنوع فروش بیشتری هم می توانید داشته باشید.

پرورش مرغ

یکی دیگر از راه ها برای شروع کشاورزی با سرمایه کم، پرورش مرغ می باشد. راه اندازی مرغداری کوچک برای شروع کار کشاورزی کار سختی نیست. شروع کشاورزی برای تازه کارها در ابتدا با کمی استرس و نگرانی همراه است که برای همین بهتر است با تعداد کمی مرغ مثلا 50-500 شروع کنند و بعد از کسب مهارت و اطلاعات کافی در رابطه با پرورش مرغ می توانند کار خود را گسترش دهند. این کار همچنین در پارکینگ خانه هم قابل اجرا می باشد.

شروع کشاورزی

پرورش قارچ برای شروع کار کشاورزی مناسب است

اگر به کارهای کشت و پرورش علاقمند هستند می توانید پرورش قارچ را به عنوان شغلی برای شروع کشاورزی در نظر بگیرید. همانطور که می دانید قارچ مصرف زیادی در بین مردم دارد. از این رو، یکی از کارهای پر درآمد محسوب می شود. مواردی که در پرورش قارچ الزامی است شامل مکان تاریک، بذر قارچ، آب، آهک، کود نیتروژن، یخچال، کیسه های پلی اتیلن، خاک مناسب برای پرورش قارچ می باشد.

تولید کود آلی ورمی کمپوست

در حال حاضر تولید این نوع کود به تجارت خانگی تبدیل شده است. برای تولید کود ورمی کمپوست به کمترین فضا نیاز دارید و مردم با داشتن دانش کافی در رابطه با فرایند تولید می توانند برای این کار اقدام نمایند.

تولید ادویه جات

 شروع کشاورزی با مواد غذایی مانند ادویه جات هم امکانپذیر است. ادویه ها یکی از پرکاربردترین مواد در پخت و پز غذا به حساب می آیند. با تهیه و تولید ادویه های مختلف و فروش آنها به فروشگاه و سوپرمارکت می توانید به سرمایه خوبی دست یابید.

پرورش ماهی

 پرورش مرغ و ماهی یکی از کارهای پرطرفدار در بین کارآفرینان وشروع کشاورزی است. با پرورش ماهی در جای مناسب و با رعایت اصول بهداشتی می توانند سرمایه خوبی را به دست بیاورند.

درباره صنم کهن

کارشناس ارشد گیاهپزشکی و کارشناس فنی مزرعه دانش هستم و افتخار دارم که بیش از ده سال در کنار کشاورزان و باغداران به عنوان مشاور در زمینه مدیریت آفات، بیماری‌ها و تغذیه گیاهان فعالیت دارم. وظیفه می‌دانم که دوش به دوش کشاورز و مرحله به مرحله کشت و زراعتش با او همگام باشم، تا در فصل برداشت از محصولش بهترین نتیجه را حاصل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *