کشاورزی نوین

بهترین اپلیکیشن‌های کشاورزی خارجی

بهترین اپلیکیشن‌های کشاورزی خارجی

اپلیکیشن مزرعه دانش - راهنمای جامع سموم و آفات کشاورزی + سایر ابزارها

اپلیکیشن های کشاورزی خارجی

اپلیکیشن‌های مختلفی برای کمک به کشاورزان در حوزه‌های آموزش، فروش، هواشناسی، مالی و … تولید شده اند. در ادامه به معرفی برخی از کاربردی ترین اپلیکیشن‌های کشاورزی خارجی می‌پردازیم. در نظر داشته باشید که شاید نتوان از همه قابلیت‌های این برنامه‌ها، مثل بازار فروش محصولات کشاورزی در ایران استفاده کرد؛ اما نگران نباشید چون اپلیکیشن‌های با کیفیت ایرانی زیادی نیز در حوزه کشاورزی تولید شده‌اند که در مقاله‌ بهترین اپلیکیشن‌های کشاورزی ایرانی به طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

نرم افزارهای هواشناسی

FieldClimate

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای و خانگی

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

نرم افزار FieldClimate شرایط آب و هوایی مزرعه شما را نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا تغییرات آب و هوایی را کنترل کنید. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای کشاورزان است و شرایط آب و هوایی مزرعه را به صورت ساعتی طی 7 روز آینده نشان می‌دهد. همچنین با توجه به میزان بارندگی و دمای هوا، میزان رطوبت و دمای خاک در عمق‌های مختلف را تعیین می‌کند.

field climate

Clime: NOAA Weather Radar Live

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای و خانگی

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

با استفاده از نرم افزار Clime: NOAA Weather Radar Live می‌توانید یک ایستگاه هواشناسی قوی که براحتی قابل استفاده است را روی گوشی هوشمند خود داشته باشید. این نرم افزار یکی دیگر از برترین برنامه‌های هواشناسی برای کشاورزان است. این برنامه بصورت زنده پیش بینی‌های دقیق آب و هوایی را انجام می‌دهد و در صورت وجود شرایط نامناسب جوی، به شما اخطار خواهد داد. این نرم افزار همه اطلاعات آب و هوایی که یک کشاورز نیاز دارد؛ مثل دمای هوا، میزان رطوبت، سرعت و جهت باد، تغییرات فشار و… را  در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

Clime: NOAA Weather Radar Live

نرم افزارهای مدیریت مزرعه

AGRIVI

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

نرم افزار AGRIVI به کشاورزان، بینش سریعی نسبت به فعالیت‌های کشاورزی‌شان می‌دهد و به آن‌ها در تصمیم‌گیری صحیح کمک می‌کند. AGRIVI یک نرم افزار مدیریت مزرعه است و کشاورز را هدایت می‌کند تا بر محصولات کشت شده خود کنترل داشته باشد و بهره وری و سودآوری‌اش را افزایش دهد. این برنامه باعث می‌شود کشاورزان علاوه بر محصولات زراعی خود به مسائل مهم دیگری چون، قیمت محصولات زراعی ، ماشین آلات، آب و هوا، کنترل هزینه‌ها و … نیز توجه کنند. AGRIVI دانش کشاورزی در مورد بیش از ۶۰ نوع محصول را در اختیار کشاورز قرار می‌دهد.  این داده‌ها می توانند در هدایت کشاورز به منظور تصمیم گیری بهتر برای بهبود تولید و افزایش بهره وری مفید باشند.

AGRIVI

Cropwise Operations

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

نرم افزار Cropwise Operations یک برنامه مدیریت مزرعه ماهواره‌ای است که کنترل مزرعه از راه دور را آسان کرده. این برنامه شرایط مزرعه و محصولات زراعی را در لحظه به شما نشان می‌دهد، میزان رشد پوشش گیاهی را تعیین می‌کند، مناطقی از مزرعه که مشکل دارند را به شما نشان می‌دهد و همچنین پیش بینی‌های دقیق آب و هوایی نیز انجام می‌دهد.

Crop Wise Operations

MachineryGuide

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای

قابل نصب بر:  اندروید

نرم افزار MachineryGuide یک راهنما بر پایه GPS برای همه فعالیت‌های ماشینی و غیر ماشینی کشاورزی است. این نرم افزار در همه فعالیت‌های کوددهی، سم پاشی، شخم زنی، برداشت و کاشت، کشاورزان را راهنمایی می‌کند.

Machinery guide app

Land Area Calculator

قابل نصب بر: اندروید

نرم افزار Land Area Calculator برنامه خوبی برای اندازه گیری مسافت و مساحت است. شما می‌توانید فاصله مکانی بین دو شهر را اندازه گیری کنید. همچنین می توانید مساحت زمین را از روی نقشه محاسبه کنید. روی نقشه کلیک کنید تا نقطه ایجاد شود و سپس اندازه گیری مسافت و مساحت را آغاز کنید. با توجه به طول و عرض جغرافیایی برنامه بطور خودکار مسافت و فاصله را حساب می‌کند.

Land Area Calculator

بازار

totheshelf

مخاطب: کشاورزان، مصرف کنندگان

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

نرم افزار totheshelf بازاری برای فروش محصولات کشاورزی تازه و باکیفیت است. کشاورزان از همه جای دنیا می‌توانند محصول خود را در این بازار ثبت کرده و به فروش برسانند.

to the shelf app

AgriApp

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای، فروشندگان

قابل نصب بر:  اندروید

نرم افزار AgriApp اطلاعات کاملی در مورد تولید محصول کشاورزی، حفاظت از محصول و کشاورزی هوشمند ارائه می‌کند. این نرم افزار علاوه بر اینکه یک پورتال آموزشی است؛ بخشی تحت عنوان بازار (Market Place) هم دارد که می‌توان نهاده‌ها و خدمات کشاورزی را در این بخش خرید و فروش کرد.

Agri App

نرم افزارهای آموزشی

Fosholi

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

Fosholi یک نرم افزار آموزشی است که به راهنمایی کشاورزان در قالب یک پلتفرم دیجیتال می‌پردازد. این اپلیکیشن با هدف تبدیل کشاورزان به کشاورزانی هوشمند تهیه شده و اطلاعات کشاورزی با کیفیتی را ارئه می‌کند.

 

Fosholi App

Crop Nutrient Advisor

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای

قابل نصب بر:  اندروید – iOS

با نصب این نرم افزار و استفاده از راهنمایی‌های آن می‌توانید کمبودهای تغذیه‌ای محصولات خود را شناسایی کنید. نرم افزار Crop Nutrient Advisor با توجه به کمبود عناصر گیاهان، پیشنهاد تغذیه‌ای ارائه و کود معرفی می‌کند.

Crop Nutrient Advisor

نرم افزارهای مالی

Agronote farming expenses

مخاطب: کشاورزان حرفه‌ای

قابل نصب بر: اندروید

این نرم افزار برای ثبت اطلاعات هزینه و درآمد کشاورزان تولید شده است. کشاورزان می توانند با استفاده از نرم افزار Agronote farming expenses اطلاعات مربوط به هزینه‌ها و درآمد خود را ثبت کرده و به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

 

Agronote expenses

برای آشنایی با اپلیکیشن‌های کشاورزی ایرانی، مقاله بهترین اپلیکیشن‌های کشاورزی ایرانی را ببینید. و اگر به دنبال دانلود بازی کشاورزی هستید مقاله بازی‌های با مضمون کشاورزی را ببینید.

درباره کامران بهنامی

کامران بهنامی دانشجوی مهندسی برق و جوان‌ترین عضو تیم مزرعه دانش است. پرتلاش و با استعداد، خیلی جدی در کار و در عین حال خیلی هم مهربان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *