متفرقه

بهترین روش برای از بین بردن سوسک خانگی

بهترین روش برای از بین بردن سوسک خانگی

سوسک‌ها گرما دوست هستند و بیشتر در مناطق گرمسیری حضور دارند. سوسک‌ها بیشتر در مکان هایی مانند مجاری فاضلاب، دستشویی، حمام، شکاف درزها، کفپوش، پشت کاغذ دیواری حضور دارند. برای از بین بردن سوسک خانگی راه‌های خانگی مختلفی وجود دارد. در صورت مشاهده سوسک زیاد می‌توانید با مصرف سموم حشره کش آن‌ها را از بین ببرید.

سوسک ها چه نوع حشراتی هستند؟

سوسک ها بعد از اینکه مکان مناسبی را برای خود انتخاب نمودند تخم می‌گذارند. این حشرات مابین 16-48 عدد تخم می‌توانند داشته باشند. سوسک‌ها به مدت چند ماه تا یک سال عمر می‌کنند و در طول حیات چندین بار تخم گذار می‌کنند. سوسک حشره‌ای همه چیز خوار است که از مواد غذایی فاسد شده و یا تازه تغذیه می‌کند. این حشرات بدون آب تا چند هفته و بدون غذا تا چند ماه می‌توانند به حیات خود ادامه دهند. برخی افراد به خاطر تجزیه بخش‌هایی از بدن سوسک و ورود آن‌ها به جریان هوا نسبت به این حشرات حساسیت و آلرژی دارند. علائم آن شبیه تنگی نفس است.

روش های مختلف برای از بین بردن سوسک خانگی

  • تمیز نگهداشتن خانه: بهترین راه برای از بین بردن سوسک خانگی تمیز نگهداشتن محیط زندگی و آشپزخانه است. بهتر است در آشپزخانه از گذاشتن ظروف کثیف خودداری کنید. آشغال‌های خانه را سر وقت بیرون بریزید. سوسک‌ها مکان‌هایی که حاوی چربی هستند را دوست دارند. از این رو، همواره منزل خود را تمیز و پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی نگه دارید. برای از بین بردن سوسک خانگی لکه‌های موجود در کف آشپزخانه را پاک کنید. دیوارهای خانه و آشپزخانه را خیس نکنید چون این حشرات برای زنده ماندن نیازمند آب هستند.
  • استفاده از آب و صابون: یکی از راه‌های آسان برای ریشه کن کردن سوسک خانگی استفاده از آب و صابون است. ترکیبی از آب و صابون را درست کنید و آن را در یک بطری بریزید. برای از بین بردن سوسک خانگی این ترکیب را بر سر و بدن آن‌ها اسپری کنید. این محلول باعث به وجود آمدن یک لایه در قسمت منافذ تنفسی سوسک می‌شود و راه نفس کشیدن آن‌ها را مسدود می‌نماید. لذا این شیوه برای مبارزه با سوسک خانگی سریع‌ترین راه است زیرا در کمتر از یک دقیقه سوسک‌ها از بین خواهند رفت. به محض اینکه سوسک نتوانست حرکت کند آن را از محیط دور کند.

سم برای از بین بردن سوسک خانگی

بهترین سم برای از بین بردن سوسک خانگی سمی است که حاوی سایپرمترین باشد. این سم که به صورت کپسول هم قابل استفاده است تخم سوسک ها را نیز می تواند از بین ببرد. این حشره کش قوی‌ترین سم سوسک کش برای از بین بردن سوسک خانگی است. در صورت گستره بودن جمعیت سوسک‌ها گزینه خوبی محسوب می‌شود. زیرا مدت ماندگاری و تاثیر این حشره کش تا سه ماه است و می‌توانید از آن در اطراف خانه، انباری و زیر زمین هم استفاده نمایید.

برای اینکه سوسک‌ها وارد خانه نشوند باید تمامی درزها و منافذی که احتمال دارد سوسک‌ها از آنجا به خانه حمله کنند را از بین ببرید. مسیر فاضلاب آشپزخانه و حمام را نیز در مواقع ضروری بپوشانید.

درباره صنم کهن

کارشناس ارشد گیاهپزشکی و کارشناس فنی مزرعه دانش هستم و افتخار دارم که بیش از ده سال در کنار کشاورزان و باغداران به عنوان مشاور در زمینه مدیریت آفات، بیماری‌ها و تغذیه گیاهان فعالیت دارم. وظیفه می‌دانم که دوش به دوش کشاورز و مرحله به مرحله کشت و زراعتش با او همگام باشم، تا در فصل برداشت از محصولش بهترین نتیجه را حاصل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *